Ефективність навчальної
діяльності учнів на уроці залежить від пізнавальної активності дитини, її
спрямованості на пошук нового у пердметах, явищах, подіях, пізнанні їх
особливостей. Тому важливо створити умови для активізації отримання нових
знань, формування корисних умінь і навичок, тобто, пізнавальної діяльності. Перед кожним учителем постає питання : як за допомогою різних методів та прийомів можна
впливати на пізнавальну активність дитини, від якої і залежить ефективність
навчання.
Щоб урок був ефективним важливо враховувати такі аспекти:
·Вивлик інтересу до змісту навчального матеріалу;
·Створення умов для виникнення мимовільної та довільної уваги;
·Стимулювання до отримання нових знань, умінь та навичок;
· формування «пізнавального азарту».
Основи ефективного уроку:
· Ефективна
навчальна діяльність – результативна діяльність , у якій провідним мотивом
виступає пізнавальний інтерес або психічний розвиток індивіда.
· Структура
навчальної діяльності: пізнавальний мотив – пізнавальна мета -
пізнавальна задача - пізнавальні дії - контроль - оцінювання.
· Педагогічна
технологія – системний метод створення, застосування і визначення всього
процессу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських
ресурсів та їхніх взаємодій, що мають своїм завданням оптимізацію форм освіти
(ЮНЕСКО)
· Пізнавальний
інтерес – виразна інтелектуальна спрямованість особистості на пошук нового у
предметах, явищах, подіях, супроводжувана прагненням глибше пізнати їх
особливості, майже завжди усввідомлене ставленнія до предметів, явищ, подій.
· Пізнавальна
діяльність - пошук та набуття знань, формування корисних умінь та навичок.
· Мотив
– складне психологічне утворення ,
яке має вибудувати сам суб’ єкт (Є. Ільїн).
· Ефект
захоплення або азарту – виникнення захоплюваності в процесі пошуку інформації.
· Азарт
– це афективний стан, під час якого людина відчуває багато сильних емоцій.
· «
Пізнавальний азарт» - переживання позитивних емоцій від пошуку нового у
предметах, явищах, подіях, у процесі саморозвитку та самовдосконалення.
Немає коментарів:
Дописати коментар